Osnovni podaci | |||
---|---|---|---|
Mjere afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu |
Građanskopravni - 9. semestar Kaznenopravni - 9. semestar Međunarodnopravni - 9. semestar Pravo Europske unije - 9. semestar Trgovačkopravni - 9. semestar Ustavno-upravni - 9. semestar |
4.0 | 218160 |
Nositelj | Konzultacije | Lokacija |
---|---|---|
izv. prof. dr. sc. Ana Horvat Vuković | Konzultacije se održavaju ponedjeljkom od 10:30 sati, izuzev ispitnih tjedana i tokom kolektivnog godišnjeg odmora. Za studentice i studente u radnom odnosu ili na druge načine spriječene prisustvovati konzultacijama u ovom terminu one se održavaju po dogovoru, uključujući i putem Google Meeta, Zooma, Teamsa i sl. platformi. |
Trg Republike Hrvatske 3, soba 10 |
Literatura |
---|
George Gerapetritis; Affirmative Action Policies and Judicial Review Worldwide; Springer (2016), str. 199-249 |
Ana Horvat Vuković; Pravno uređenje pozitivne diskriminacije kroz poseban osvrt na primjer Indije; Hrvatska udruga za ustavno pravo (2013), str. 12-38, 78-94, 131-138, 165-175, 209-235 |
john a. powell, Stephen Menendian; Fisher v Texas: The Limits of Exhaustion and the Future of Race-Conscious University Admissions; 7 U. Mich. J.L. Reform (2013-2014) (2013), str |
Joel Goldstein; Beyond Bakke: Grutter-Gratz and the Promise of Brown; 48 St. Louis U. L.J. 899 (2003), str |
Limits of the Classic Method: Positive Action in the European Union After the New Equality Directives; Daniela Caruso; 44 Harvard International Law Journal 331 (2003), str |
Kristina Ratković; Politika osiguravanja zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u hrvatskoj državnoj upravi; 7 Hrvatska javna uprava 2 (2007), str |
Margot Young; Unequal to the Task: 'Kapp'ing the Substantive Potential of Section 15; 50 Supreme Court Law Review (2010), str |
Saras Jagwanth; Affirmative Action in a Transformative Context: The South African Experience; 36 Conn. L. Rev. 725 (2003), str |
Christopher Ford; Challenges and Dilemmas of Racial and Ethnic Identity in U. S. and Post-Apartheid South African Affirmative Action; 43 UCLA Law Review (1996), str |
Opis predmeta |
---|
Predmet studentima omogućava produbljivanje znanja o konceptu jednakosti u njegovoj supstantivnoj dimenziji ("realna", praktična jednakost), počevši od njegovog pravno-filozofskog utemeljenja u teorijama pravičnosti, preko varijeteta pojavnih oblika afirmativne akcije u poredbenom ustavnom pravu, do njihovog opravdanja i sudbenog nadzora. Raspravlja se o njihovim pojedinačnim učincima i prednostima/nedostacima. Stečena znanja će studente upoznati i sa onim jurisdikcijama koje (ponegdje radikalno) odstupaju od formalne definicije "jednakosti" na način da supstantivnu jednakost ne definiraju tek kao "iznimku" od norme formalne jednakosti. Ti sustavi mjere afirmativne akcije definiraju kao ostvarenje ustavnog naloga pravičnosti i jednakosti, te one stoga ne moraju biti konstruirane usko i kao tek rijetko opravdane iznimke. |
Ispitni rokovi |
---|
26. 08. 2024.
09. 09. 2024.
|
Copyright 2024 - Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, sva prava pridržana. Powered by Ekorre Academic