U skladu s obećanjem stavljam dokumnet u kojem je pojašnjeno gradivo za kolokivi i ispit.
Gojko B.
Decentralizacija sustava socijalne skrbi po upravljanju i financiranju:
- Upravljanje je centralizirao 1998. godine, ministar postavlja ravnatelje centar za socijalnu skrb i ravnatelje ustanova u vlasništvu države
- Problemi s funkcioniranjem sustava, deprofesionalizacija, ministarstvo rada i socijalne skrbi
- 2001. godine ravnatelje centara i ustanova biraju upravna vijeća, sastav: 3 imenuje ministar (vlasnik), jedan jls, predstavnik stručnih radnika, predsjednik i potpredsjednik upravnog vijeća predstavnici osnivača
- Ispunjava li se uvijek volja vlasnika? Zašto je važna ova decentralizacija? Načelo supsidijarnosti
- Kakva je korist od upravnih vijeća i tko mogu biti njihovi članovi? Koncept dobre vladavine!
- Ista je analogija za županijske i gradske ustanove, korisnici u upravnim vijećima
- Novina od 2013. godine, upravno vijeće izabire ravnatelja uz prethodnu suglasnost ministra, vlasnika
- 2007. osnivaju se Obiteljski centri, ravnatelje imenuje ministar, što su radili obiteljski centri? Zašto oni nisu trebali imati upravna vijeća?
- Osnivačka prava za domove umirovljenika prenose se na županije
- Privatni domovi, socijalo poduzetništvo
- Osnivačka prava za domove za djecu ostaju na razini ministarstva
Decentralizacija financiranja
- 1998. sustav se financira iz Državnog proračuna, jls dužne su 5% proračuna izdvojiti za socijalne svrhe, a prije svega za podmirenje troškova stanovanja
- Gradovi i općine mogu povećati cenzuse za ostvarivanje prava i mogu uvesti druga prava, paralelizam sustava socijalne skrbi.
- 2001. jls trebaju izdvajati sredstva dostatna za podmirivanje troškova stanovanja
- Troškovi ogrijeva financiraju se iz sredstva županije, zašto je uvedena ova mjera
- Jls dužne su financirati dio troškova centara, vidjeti u zakonu, a dio financira država
FINANCIRANJE DJELATNOSTI SOCIJALNE SKRBI
- Sredstva za financiranje djelatnosti socijalne skrbi osiguravaju se iz:
- – sredstava proračuna Republike Hrvatske
- – sredstava proračuna jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
- – sredstava proračuna jedinica lokalne samouprave
- – prihoda ostvarenih sudjelovanjem korisnika i njihovih obveznika uzdržavanja u plaćanju troškova socijalnih usluga
- – vlastitih prihoda
- – donacija, pomoći i ostalih namjenskih prihoda.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2%.
Ako jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2018. godinu s razdjela Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
- Energetsko siromaštvo, EU direktiva
Paralelizam sustava socijalne skrbi na lokalnim razinama
- Socijalni program početkom 1990-ih potiče sudjelovanje općina i gradova u programima socijalne skrbi
- Bogatije jls provode dodatne, paralelne programe; Zagreb, Rijeka, neke male općine i gradovi s izdašnim proračunima
- Organizacije civilnog društva često ne surađuju s drugim dionicima i oni jačaju paralelizam, pitanje kombinirane socijalne politike, welfare mix
- Kako prevladati paralelizam? Kako jačati socijalnu koheziju?