INTELEKTUALNE (KOGNITIVNE) VJEŠTINE
Znanje i razumijevanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- definirati osnovne kategorije uloge religije i društvu (definicija religioznosti, ključni procesi uloge religije u društvu, osnovni modeli crkveno-državnih odnosa i sl.),
- prepoznati društvena očekivanja od vjerskih zajednica (što i zašto građani očekuju);
- razumjeti bitne razlike između različitih vjerskih zajednica koje djeluju u Hrvatskoj;
- objasniti oblike i metode socijalnog djelovanja vjerskih zajednica (što one rade u socijalnom području).
Primjena
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- grupirati i opisati ključne kategorije odnosa religije i društva (npr. odnos sekularizacije i revitalizacije religije, modele odnosa politike i religije);
- interpretirati različitost uloge vjerskih zajednica (u čemu se sastoji ta razlika);
- ilustrirati metode socijalnog djelovanja vjerskih zajednica u društvu.
Analiza
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- razlikovati vjerske zajednice s obzirom na njihovo učenje i ulogu u društvu;
- usporediti metode djelovanja vjerskih zajednica (koje metode djelovanja rabe, na kojoj razini i u kom području);
- kategorizirati socijalne intervencije vjerskih zajednica;
- detaljno analizirati djelovanje jedne vjerske zajednice, odnosno njene organizacijske jedinice.
Sinteza
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- konstruirati povezanost uloge religije u društvu s ostalim društvenim pojavama (npr. kojim je društvenim procesima moguće objasniti očekivanja od vjerskih zajednica);
- konstruirati povezanost socijalnog djelovanja vjerskih zajednica sa sustavom socijalne politike / metodama socijalnog rada;
- predlagati promjene u socijalnom djelovanju vjerskih zajednica.
Vrednovanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- procijeniti društvene okolnosti očekivanja od vjerskih zajednica;
- vrednovati ulogu pojedinih vjerskih zajednica;
- usporediti prednosti i nedostatke pojedinih oblika socijalnog djelovanja.
Provjera znanja izvršit će se putem kolokvija, prezentacije i ocjene eseja, ocjene sudjelovanja u radu te završnog razgovora s nastavnikom.
Kolokvij
Kolokvij sadrži 5 pitanja esejističkog tipa na kome će studenti demonstrirati stečeno znanje (definirati, grupirati i opisati osnovne kategorije uloge religije i društvu; prepoznati društvena očekivanja od vjerskih zajednica; razumjeti bitne razlike između različitih vjerskih zajednica koje djeluju u Hrvatskoj i njjihove odnose sa državom; interpretirati različitost uloge vjerskih zajednica). Svako pitanje boduje se s 4 boda, a studenti mora skupiti najmanje 11 bodova.
Esej
Svaki će student napisati esej o socijalnom djelovanju jedne vjerske zajednice, odnosno njene organizacijske jedinice. Esej se piše temeljem terenskog prikupljanja podataka o socijalnom djelovanju zajednice, a pri čemu se koristi već stečeno znanje (kolokvij), kao i znanje stečeno obilaskom drugih vjerskih zajednica (organizirani posjeti). U pisanju eseja studenti će morati demonstrirati stečeno znanje i vještine (detaljno analizirati te vrednovati djelovanje jedne vjerske zajednice / organizacijske jedinice; objasniti te ilustrirati oblike i metode socijalnog djelovanja vjerskih zajednica; kategorizirati i usporediti socijalne intervencije vjerskih zajednica; konstruirati povezanost uloge religije u društvu s ostalim društvenim pojavama te povezanost socijalnog djelovanja vjerskih zajednica sa sustavom socijalne politike / metodama socijalnog rada). Pri radu na eseju studenti rade u paru te uče i demonstriraju mogućnost timskog rada.
Prezentacija eseja te završni usmeni razgovor
U prezentaciji eseja te završenom usmenom razgovoru s nastavnikom studenti se moraju jasno izraziti te prezentirati usvojene ishode učenja. Također, studenti moraju moći procijeniti društvene okolnosti očekivanja od vjerskih zajednica; vrednovati ulogu pojedinih vjerskih zajednica; usporediti prednosti i nedostatke pojedinih oblika socijalnog djelovanja te predlagati promjene u socijalnom djelovanju vjerskih zajednica.