Intelektualne (kognitivne) vještine:
ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
-
definirati ključne ekonomske indikatore i njihove poveznice;
-
objasniti doktrine ekonomske politike i njihov utjecaj na današnjicu;
- < > glavne probleme hrvatske ekonomske politike;
kritički vrednovati glavne probleme hrvatske ekonomske politike;
- < > uzroke aktualne globalne gospodarske krize, njen tijek i posljedice;
prisjetiti se relevantnih pojmova i poveznica iz političke ekonomije;
PRIMJENA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
-
interpretirati ključne probleme na ekonomskoj sceni u Hrvatskoj, Istočnoj Europi, EU i ostatku Svijeta;
- < > glavne probleme hrvatske ekonomske politike s tranzicijskim zemljama Istočne Europe;< > znanje o ekonomskim doktrinama i ključne ekonomske pojmove na aktualna zbivanja;
ilustrirati glavne dileme u području industrijske politike i dodjele državnih potpora;
- < > utjecaj instrumenata ekonomske politike;< > tijek tranzicije u Republici Hrvatskoj;< > uzroke, tijek i posljedice glavnih gospodarskih kriza i usporediti krize;
izdvojiti glavne razvojne izazove novije hrvatske ekonomske politike;
- < > stvarne prepreke od populističkih opravdanja za (ne)provedbu strukturnih reformi;< > osnovne ideje za poboljšanje stanja hrvatskoga gospodarstva;< > ključne pretpostavke za učinkovito smanjenje državnog deficita i upravljanje javnim dugom;< > prednosti i izazove ulaska Hrvatske u Euro zonu;< > konstruktivnu i argumentiranu debatu o prednostima i nedostacima pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji;< > dosljednost i učinkovitost pojedinih mjera ekonomske politike;< > opravdanost državnih potpora pojedinim tvrtkama i granama, te usporediti stanje istih u Hrvatskoj i EU;< > ključne ekonomske trendove u Hrvatskoj i usporednim zemljama;
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
sudjelovati u stručnim raspravama na temu aktualne ekonomske politike u RH
javno prezentirati usvojene ishode učenja;
argumentirano sudjelovati u raspravi;
dalje razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine;
sudjelovati u timskom radu: priprema prezentacija, eseja i rasprava
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
-
Nastava iz predmeta Ekonomska politika provodi se kao kontinuirani i proaktivan proces učenja u kojem je naglasak stavljen na interakciju.
-
Na taj se način osigurava stalna dvosmjerna komunikacija koja potiče angažman studenata i trajno usvajanje ishoda učenja.
-
Uz redovne konzultacije s članovima Katedre, studentima su na svim predavanjima i seminarima na raspolaganju demonstratori koji također jednom tjedno održavaju demonstrature.
-
U nastavi se koriste suvremeni audio-vizualni sadržaji.
-
Nekoliko puta u semestru pozivaju se gosti predavači (istaknuti predstavnici akademske, poslovne, sindikalne zajednice, odnosno vladinih i drugih javnih institucija) kako bi studentima prenijeli aktualna i praktična saznanja i potaknuli ih na kritičko vrednovanje zbivanja i aktivno usvajanje gradiva.
-
Ovisno o vremenskoj raspoloživosti organiziraju se posjete relevantnim institucijama.
Konačna provjera znanja i vještina:
Završna ocjena kolegija formulira se temeljem uspjeha na pismenom i usmenom dijelu ispita, te temeljem individualnog i timskom rada studenta kroz prezentacije i sudjelovanje na nastavi. Kroz takav se način osigurava pokrivenost provjere svih prethodno navedenih ishoda učenja.
Bodovna skala na pismenom dijelu ispita koji se sastoji od pet esejskih pitanja (svaki nosi po 5 bodova) je sljedeća:
do 11 bodova – nedovoljan (1)
12-15 bodova – dovoljan (2)
16-19 bodova – dobar (3)
20-23 boda – vrlo dobar (4)
24-25 bodova – izvrstan (5)
Važno je napomenuti da student ukupan broj bodova treba ostvariti iz najmanje četiri pitanja čime se osigurava potvrda znanja iz većeg dijela gradiva.