a) INTELEKTUALNE (KOGNITIVNE) VJEŠTINE:
ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
Definirati Obilježja, sadržaj i posebnosti računovodstva i financijskog izvještavanja i u javnom sektoru, posebice proračuna središnje i lokalne države (županije, gradovi i općine) te institucija koje se financiraju iz proračuna (proračunskih korisnici).Student treba prepoznati kako se ti pojmovi pojavljuju u društvenom i financijskom okruženju te razumjeti te financijske tokove i njihov računovodstveni iskaz.
Objasniti: Način na koji se financiraju javne i zajedničke potrebe te kako se računovodstveno i izvještajno prate tokovi javne potrošnje. Razumjeti značaj prezentiranih informacija u proračunima i financijskim izvještajima koji prate izvršenje proračuna.
PRIMJENA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
Grupirati i opisati: Osnovne pristupe u planiranju, izvršenju, računovodstvenom praćenju i financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu. Opisati računovodstvena načela i osnove koje se primjenjuju u proračunskom računovodstvu.
Razumjeti: Primjenjujući osnovne pristupe razumjeti prirodu poslovnih događaja u proračunima i proračunskim korisnicima, povezati teorijski okvir s primjerima praktične primjene.
Primijeniti. Usvajanjem znanja o primjeni specifičnih računovodstvenih pravila studenti će biti sposobni primijeniti proračunske klasifikacije u obradi računovodstvenih podataka te samostalno izraditi jednostavnije oblike temeljnih financijskih izvještaja proračunskih korisnika.
Skicirati. Stjecanje specifičnih znanja će omogućiti npr. samostalnu izradu financijskog plana, jednostavniju analizu poslovanja proračunskih korisnika, predložiti način računovodstvenog tretmana određenog poslovnog događaja i sl.
ANALIZA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
Demonstrirati: Obilježja proračuna i proračunskih procesa, prikazati tijekove proračunske potrošnje, prikazati računovodstveni okvir, prikazati sadržaj temeljnih financijskih izvještaja.
Kategorizirati. Proračunske klasifikacije, proračunska načela, računovodstvena načela i osnove, struktura financijskih izvještaja.
Analizirati. Primjena proračunskih klasifikacija i računovodstvenih pravila na primjerima tipičnih poslovnih događaja, sadržaj temeljnih financijskih izvještaja proračunskih korisnika
Usporediti. Različite teoretske pristupe proračunskim i računovodstvenim procesima, proces usklađivanja proračunskog okvira i računovodstva unutar EU.
SINTEZA
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
Konstruirati poveznice između proračuna i financijskih izvještaja koristeći ulaznu teorijsku strukturu. Predložiti i formulirati najbolje načina za prezentaciju poslovanja i financijskih tokova proračuna i proračunskih korisnika.
Preispitati: Ono svakodnevno što se odvija u javnom financiranju staviti u prezentirani okvir. Na taj način vidjeti determiniranost prezentiranih procesa.
Usporediti. Primjenljivost pravila na različite situacije i primjere, uočiti razlike i sličnosti u primjeni zadanih pravila te uočiti uzroke razlika.
Vrednovati. Prednosti i nedostatke pojedinih teoretskih i aplikativnih pristupa.
Procijeniti. Do koje mjere nam određena opća znanja i određene metode mogu dati odgovore na postavljena pitanja i do koje mjere određeni teoretski okviri omogućavaju elaboraciju odgovora na formulirana pitanja i postavljene zadatke te time procijeniti primjerenost teoretskog pristupa i primijenjenih metoda za specifično područje koje se ispituje.
PRAKTIČNE I GENERIČKE VJEŠTINE
Nakon uspješno provedenog učenja student će moći razumjeti djelatnosti javnog sektora, način njenog financiranja i financijsko računovodstveni okvir djelatnosti, mjerenje učinkovitosti javne uprave i nadzor nad radom javne uprave. Postići će razumijevanje računovodstvenih informacija i njihovu upotrebu u poslovnom odlučivanju
Također student će povećati kapacitet razumijevanja društvenih i financijskih događanja. Kao na primjer pratiti medijske izvještaje sa razumijevanjem značenje pojmova proračun, javna potrošnja, pravila javnog financiranja, razumijevanje sadržaja financijskog izvještaja i mogućnost njegove interpretacije.
U aplikativnom smislu student će moći pristupiti npr. samostalnoj izradi financijskog plana, samostalnom obavljanje knjigovodstvenih poslova (ustrojavanje poslovnih knjiga i organizacija knjigovodstva, kontiranje i evidencija poslovnih događaja) i jednostavnijoj analizi poslovanja proračunskih korisnika.
Također student treba razviti vještinu prezentacija i izlaganja stečenih znanja i vlastitih misli.
Znanje se provjerava na, kolokvijima ili/i pismenim i usmenim ispitima.
Kolokvij ili pismeni ispit je pismeni oblik provjeravanja znanja u kojem student mora pokazati da zna definirati osnovne pojmove, reproducirati objašnjenje nekih osnovnih procesa, grupirati kategorije na primjer prepoznati prihode ili rashode u raznim kontekstima, usporediti pojmove i njihovo značenja i aplicirati ih u konkretnim primjerima kao i skicirati kako bi se neki problem mogao istraživati ili objasniti pomoću prezentiranih teoretskih okvira.
Kolokvij se daje kao mogućnost parcijalnog polaganja ispita. Predviđaju se dva kolokvija. Pismeni ispit je obvezan uvjet za izlazak na usmeni ispit.
Kriterij ocjenjivanja: pismena provjera putem kolokvija i pismenog dijela ispita: rješavanje slučajeva - knjiženje tipičnih poslovnih događaja, pitanja na zaokruživanje, pitanja prepoznavanja točnog i netočnog odgovora (uz obvezno podcrtavanje dijela odgovora koji/ako se smatra netočnim) i pitanja nadopunjavanja teksta odgovarajućim riječima. Svaki se dio ocjenjuje ovisno o broju točnih odgovora, riječi koje nedostaju, odnosno kompleksnosti pitanja.
Usmeni ispit
Sastoji se od provjere razumijevanja osnovnih pojmova, usporedbe osnovnih teorija i pojmova, demonstriranja mogućnosti da se oni primijene na objašnjenje konkretnih proračunskih i financijskih tokova i primjera javne potrošnje, vrednovanja primjenljivosti tih pojmova u smislu njihove eksplanatorne snage za pojedine slučajeve.